« دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار »
- تدوین و تائید نهایی برنامه استراتژیک و سیاست های کلان بیمارستان با همکاری مدیران ارشد و مدیران میانی بیمارستان و سایر ذی نفعان داخلی و خارجی
- نظارت بر تدوین برنامه عملیاتی ها، شاخص های عملکردی هر واحد و لیست مشکلات بخش ها
- همکاری در تدوین و نظارت بر اجرای خط مشی ها و شاخص های دستیابی به حقوق گیرنده گان خدمت ( با تمرکز بر شاخص رضایتمندی بیمار ، همراه بیمار)
- نظارت بر ارتقاء فرایندهای بیمارستان و ارائه نظرات مرتبط با انجام اقدامات اصلاحی جهت بهبود بیشتر فرایندها
- برگزاری جلسات ماهانه کمیته رهبری و مدیریت و طرح مسائل کلان بیمارستان با مشارکت ریاست و مدیریت بیمارستان و سایر مدیران ارشد
- شرکت در جلسات ماهانه سایر کمیته های بیمارستان و ارائه راهکار های بهبودی مرتبط با مسائل مطرح شده
- پیگیری اجرای مصوبات مربوط به کمیته رهبری و مدیریت بیمارستان
- بررسی گزارش عملکرد سایر کمیته های بیمارستان به صورت فصلی و درخواست توضیح از سایر دبیران کمیته ها در خصوص مصوبات اجرا نشده
- استقرار سنجه های رهبری و مدیریت در بیمارستان با همکاری ریاست و مدیریت و سایر اعضاء تیم رهبری و مدیریت
- نظارت و همکاری در استقرار سایر سنجه های مطرح شده در کتاب اعتبار بخشی ملی با همکاری متولی هر سنجه
- انجام بازدید های اعتبار بخشی بر اساس سنجه های مصوب، حداقل هر شش ماه یکبار از تمامی بخش ها و واحدهای بیمارستان
- ارائه بازخورد از بازدید های اعتبار بخشی به هر واحد یا بخش های درمانی بیمارستان و دادن فرصت زمانی جهت انجام اقدامات اصلاحی تا بازدید بعدی
- انجام بازدید های مدیریتی با حضور ریاست و مدیریت بیمارستان به طور مستمر و دوره ای از تمام بخش ها و واحدهای بیمارستان به منظور شناسایی مشکلات از دیدگاه کارکنان. ارائه بازخورد از اقدامات اصلاحی انجام شده در نتیجه انجام بازدیدهای مدیریتی به بخش ها و واحدهای بیمارستان
- تدوین، اجرا و بازنگری برنامه سالیانه ایمنی بیمار در بیمارستان
- انجام خود ارزیابی استاندارد های الزامی ایمنی بیمار
- بررسی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در و اقدام اصلاحی به منظور ارتقاء آن
- انجام بازدید های مدیریتی ایمنی بیمار Walk roundوپیگیری های انجام اقدامات اصلاحی و بازخورد به کارکنان
- انجام RCA و تحلیل ریشه ای وقایع همراه با اقدامات اصلاحی و آموزش و به اشتراک گذاری سناریوها جهت درس آموزی و کاهش وقایع به بیماران
- جمع آوری و پایش شاخص های موضوعات تهدید کننده ایمنی بیمار همراه با اقدام اصلاحی
- دبیر کمیته مرگ ومیر و برگزاری جلسات طبق دستورالعمل
- شرکت و همکاری فعالانه در تدوین خط مشی ها و روش اجرایی در سازمان به منظور اشاعه ارائه ایمن خدمات به بیمار
- بستر سازی در خصوص آموزش، اجرا و رعایت موضوعات مرتبط به ایمنی بیمار در بخشهای بستری و سایر واحدها
- جمع آوری و پایش خطاهای پزشکی و به اشتراک گذاری آموزه های خطاهای پزشکی
- همکاری در تدوین سیاست های کلان و برنامه استراتژیک بیمارستان
- همکاری در تدوین برنامه عملیاتی ها، شاخص ها و لیست مشکلات بخش ها
- انجام پایش های ماهانه و فصلی برنامه عملیاتی ها، شاخص ها و لیست مشکلات بخش ها و پیگیری های لازم در این رابطه
- تجزیه و تحلیل آماری داده های مربوط به شاخص رضایتمندی بیمار ، همراه بیمار و تهیه گزارش این شاخص ها به صورت فصلی
- تجزیه و تحلیل آماری داده های مربوط به شاخص رضایتمندی کارکنان و سایر ذی نفعان( نظیر دانشجویان، و تهیه گزارش این شاخص ها به صورت فصلی
- همکاری در تدوین و ارتقاء فرایند های بیمارستان با همکاری متولی فرایند
- همکاری در استقرار سنجه های رهبری و مدیریت و تهیه مستدات لازم