« دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار »

 

رئیس دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار : بتول مظفری
تحصیلات: کارشناس ارشد پرستاری
 
شرح وظایف رئیس دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار :

 - تدوین و تائید نهایی برنامه استراتژیک و سیاست های کلان بیمارستان با همکاری مدیران ارشد و مدیران میانی بیمارستان و سایر ذی نفعان داخلی و خارجی

 - نظارت بر تدوین برنامه عملیاتی ها، شاخص های عملکردی هر واحد و لیست مشکلات بخش ها

 - همکاری در تدوین و نظارت بر اجرای خط مشی ها و شاخص های دستیابی به حقوق گیرنده گان خدمت ( با تمرکز بر شاخص رضایتمندی بیمار ، همراه بیمار)

 - نظارت بر ارتقاء فرایندهای بیمارستان و ارائه نظرات مرتبط با انجام اقدامات اصلاحی جهت بهبود بیشتر فرایندها

 - برگزاری جلسات ماهانه کمیته رهبری و مدیریت و طرح مسائل کلان بیمارستان با مشارکت ریاست و مدیریت بیمارستان و سایر مدیران ارشد

 - شرکت در جلسات ماهانه سایر کمیته های بیمارستان و ارائه راهکار های بهبودی مرتبط با مسائل مطرح شده

 - پیگیری اجرای مصوبات مربوط به کمیته رهبری و مدیریت بیمارستان

 - بررسی گزارش عملکرد سایر کمیته های بیمارستان به صورت فصلی و درخواست توضیح از سایر دبیران کمیته ها در خصوص مصوبات اجرا نشده

 - استقرار سنجه های رهبری و مدیریت در بیمارستان با همکاری ریاست و مدیریت و سایر اعضاء تیم رهبری و مدیریت

 - نظارت و همکاری در استقرار سایر سنجه های مطرح شده در کتاب اعتبار بخشی ملی با همکاری متولی هر سنجه

 - انجام بازدید های اعتبار بخشی بر اساس سنجه های مصوب، حداقل هر شش ماه یکبار از تمامی بخش ها و واحدهای بیمارستان

 - ارائه بازخورد از بازدید های اعتبار بخشی به هر واحد یا بخش های درمانی بیمارستان و دادن فرصت زمانی جهت انجام اقدامات اصلاحی تا بازدید بعدی

 - انجام بازدید های مدیریتی با حضور ریاست و مدیریت بیمارستان به طور مستمر و دوره ای از تمام بخش ها و واحدهای بیمارستان به منظور شناسایی مشکلات از دیدگاه کارکنان. ارائه بازخورد از اقدامات اصلاحی انجام شده در نتیجه انجام بازدیدهای مدیریتی به بخش ها و واحدهای بیمارستان


 
  کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار : فریبا محمودی
  تحصیلات: کارشناس پرستاری
 
  شرح وظایف کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار :

    - تدوین، اجرا و بازنگری برنامه سالیانه ایمنی بیمار در بیمارستان

    - انجام خود ارزیابی استاندارد های الزامی ایمنی بیمار

    - بررسی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در و اقدام اصلاحی به منظور ارتقاء آن

    - انجام بازدید های مدیریتی ایمنی بیمار Walk  roundوپیگیری های انجام اقدامات اصلاحی و بازخورد به کارکنان

    - انجام RCA و  تحلیل ریشه ای وقایع همراه با اقدامات اصلاحی و  آموزش و به اشتراک گذاری سناریوها جهت درس آموزی و کاهش وقایع به بیماران

    - جمع آوری و پایش شاخص های  موضوعات تهدید کننده ایمنی بیمار همراه با اقدام اصلاحی

    - دبیر کمیته  مرگ ومیر و برگزاری جلسات طبق دستورالعمل

    - شرکت و همکاری فعالانه در تدوین خط مشی ها و روش اجرایی در سازمان به منظور اشاعه ارائه ایمن خدمات به بیمار

    - بستر سازی در خصوص آموزش، اجرا و رعایت موضوعات مرتبط به ایمنی بیمار در بخشهای بستری و سایر واحدها

    - جمع آوری و پایش خطاهای پزشکی و  به اشتراک گذاری آموزه های خطاهای پزشکی


 
  کارشناس بهبود کیفیت و اعتبار بخشی: فاطمه زارع
  تحصیلات: کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
 
  شرح وظایف کارشناس بهبود کیفیت و اعتبار بخشی:

    - همکاری در تدوین سیاست های کلان و برنامه استراتژیک بیمارستان

    - همکاری در تدوین برنامه عملیاتی ها، شاخص ها و لیست مشکلات بخش ها

    - انجام پایش های ماهانه و فصلی برنامه عملیاتی ها، شاخص ها و لیست مشکلات بخش ها و پیگیری های لازم در این رابطه

    - تجزیه و تحلیل آماری داده های مربوط به شاخص رضایتمندی بیمار ، همراه بیمار و تهیه گزارش این شاخص ها به صورت فصلی

    - تجزیه و تحلیل آماری داده های مربوط به شاخص رضایتمندی کارکنان و سایر ذی نفعان( نظیر دانشجویان، و تهیه گزارش این شاخص ها به صورت فصلی

    - همکاری در تدوین و ارتقاء فرایند های بیمارستان با همکاری متولی فرایند

    - همکاری در استقرار سنجه های رهبری و مدیریت و تهیه مستدات لازم